Møbellogistik og distribution med kontrol fra dig og os som partner. Når du bestiler møbler fra fabrikken kan vi være behjælpelig med logistikken hele vejen fra fabrikken og til din butik. Vi tilbyder derfor en transparent og optimeret forsyningskæde.  

Kontakt os

Vi vil meget gerne hjælpe dig med at optimere din forsyningskæde

Distribution af merchandise som møbler, vinduer, døre osv. er krævende processer med mange faser, kontrolpunkter og ofte på tværs af grænser. Så skal du tage en snak med os! Vi opretter kontrolrutiner fra dig og bestiller varen fra fabrikken og leverer varerne i butikkerne.

Hvorfor tage kontrol over hele processen?


Fordeling af varer som møbler, vinduer, døre mv. er en krævende proces gennem mange led og mange opfølgningspunkter, ofte på tværs af flere landegrænser. Konsolidering og cross-docking-løsninger betyder ofte færre håndteringer, forudsigelighed i leverancerne og et godt overblik over skader og forsinkelser.
Med en gennemsigtig logistikproces, hvor det første "scan" / registrering finder sted, når du bestiller hos din fabrik, samt et sæt scanning og rapporteringssystem, bliver kontrollen helt anderledes.

 

Hvordan tager man kontrol over hele processen?

  • identificér alle aktører
  • opret alle scanningspunkter
  • integration med alle leverandører – et EDI-system
  • alle aktører modtager deres rapporter om deres levering – klart overblik over deres ansvarsområde
  • mulighed for at oprette rapporter for dagbøder til leverandører for manglende eller forsinkede leverancer
  • effektive cross-docking opsætninger i produktionsområderne
  • faste transportlinjer
  • smarte transportløsninger i bil, tog eller skib
  • én leverandør fra samlingen på fabrikken til levering i butik
Synlighed og kontrol
  • Gennemsigtig logistikopsætning i forsyningskæden giver god synlighed, oversigt og kontrolmuligheder gennem hele processen
    • Alle aktører er identificeret – fabrikker, leverandører og transportører
    • Faste scanningspunkter i hele processen
    • Rapportering og kontrol på hver enkelt vare
Elektronisk sporing
  • Gennemsigtighed i elektronisk sporbarhed i hele forsyningskæden
    • Forudsigelighed i levering af varer til butikken såvel som slutkunder
    • Elektronisk kommunikation til at lagre om forventet levering af varer
    • Butikken kan viderekommunikere elektronisk til slutkunden
      • God kundeservice i flere faser
Effektivisering af logistik
  • Hurtigere levering
  • Færre biler til butik
  • Forudsigelighed i forhold til leverancer til butikker
  • God mærkning samt elektronisk tracking fra det første kontrolpunkt/afsender
  • Godt overblik giver god mulighed for at opdage fejl eller mangler i forsyningskæden og dermed en god mulighed for at optimere det.
Effektive rutiner

Cross-docking og konsolideringsprogram og faste rutiner i produktionstunge områder som:

  • Kina
  • Litauen
  • Italien
  • Indien

Læs mere om Cross-docking her.

Effektivisering af administrative rutiner
  • Forenkler drift og kontrol i alle led i forsyningskæden
    • EDI – elektronisk kontrol og opdatering af ordredata samt fakturering
    • Oversigt og kontrol på ændringer og forsinkelser
    • Muliggøre en bedre og mere pålidelig dialog med slutkunde ift. levering
Lavere omkostninger
  • Større volumen hos en transportør
  • Konsolidering og stykgods
  • Cross-docking
  • Klar leverandør opfølgning
  • Dagbøder ved forsinkelser
  • Optimering af import omkostninger, toldgebyr mm.
Ongoing kvalitetskontrol på
  • udstyr
  • personel
  • mangel
  • skader
  • leveringspræcision
Rapportering
  • Samlede lede tider på hele forsyningskæden
  • Dele tider brudt op i sektioner
  • Faste sær KPI’er
    • antal ordrer
    • bekræftelsestider
    • leverandører
    • terminaler
    • afvigelser
  • Fabriksleveringer
    • produktionstid
    • transporttid
    • afvigelser
  • Rapporterne leveres månedligt eller ugentligt efter aftale

 

Kontakt os i dag, hvis du har brug for logistik af møbler.